لزوم ساخت تعدادانبوه زیردریایی‌های بدون سرنشین باقابلیت انتحاری برای حضوردرخلیج فارس ودریای عمان

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

 

پایگاه مردمی ارتش رئیس دانشگاه صنعتی مالک اشتر بر لزوم ساخت تعداد زیادی زیردریایی‌ بدون سرنشین، هوشمند و قابل هدایت با قابلیت انتحاری برای دفاع از آب‌های جنوبی تاکید کرد.

به گزارش پایگاه مردمی ارتش  به نقل از خبرگزاری فارس ، دکتر مظفر نیا رئیس دانشگاه صنعتی مالک اشتر وزارت دفاع در اولین همایش فناوری‌های نوین دریایی که در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی نوشهر برگزار شد، با اشاره به اهمیت فناوری‌های نوین اظهار داشت: بحث جمع آوری اطلاعات از موضوعات پراهمیت دریایی است، از طرف دیگر سامانه‌های پیشرفته دفاعی نیاز به حس گرهای جدید دارند که تمام مراکز وزارت دفاع و پژوهشکده‌های مربوطه بر روی آن کار می‌کنند.

وی افزود: باید تجهیزات پیشرفت را در سامانه‌ها استفاده کنیم تا بتوانیم با تهدیدات مواجه شویم، لذا باید در این راستا همت خود را در جهت تولید فناوری‌های نوین به کار گیریم.

مظفرنیا با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه باید موفق به تسخیر زیر سطح شویم گفت: ما باید تعداد زیادی زیردریایی بدون سرنشین هوشمند وقابل هدایت تولید کنیم که مبادرت به گشت شناسایی در دریای عمان وخلیج فارس کنند و ماندگاری بالایی داشته باشند و حتی در صورت تهدید اگر بخواهیم هدفی را بزنیم آن زیردریایی بدون سرنشین به صورت هوشمند و یا با دستور فرمانده دریایی با سرجنگی به سمت هدف شلیک شود و به شکل اژدر زیرسطحی به صورت انتحاری عمل کند.

وی تاکید کرد: ساخت این زیرسطحی‌ها در کشور ممکن است و دانشگاه صنعتی مالک اشتر آماده است با همکاری نیروی دریایی ارتش در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی این کار را انجام دهد.

مظفرنیا با اشاره به تغییر ماهیت جنگ‌های نوین اظهار داشت: به عنوان مثال اگر در سوریه جنگی اتفاق بیافتد آن جنگ زمینی نیست بلکه آمریکایی‌ها حتما از موشک‌های فوق پیشرفته استفاده خواهند کرد و آنها را از آبهای دور از زیردریایی‌هایشان شلیک می‌کنند لذا تهدیدات دیگر منطقه‌ای نیستند.

مظفرنیا با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص موتورهای دریایی خاطر نشان کرد: باید به سراغ محرکه‌ها و پیشرانه‌های دیگر برویم.

همچنین باید در تولید سامانه‌های جدید دفاعی و پهپادهای هوشمند با مقاومت پروازی بسیار بالا توجه ویژه صورت گیرد، از طرف دیگر نیز باید به پرتاب‌گرهای جدید، نسلهای جدید شناورهای سبک و سنگین و زیردریایی‌هایی با فناوری‌های جدید توجه کنیم.

رئیس دانشگاه صنعتی مالک اشتر تصریح کرد: تا یکی دو ماه دیگر یکی از زیردریایی‌های ساخت کشورمان راه اندازی می‌شود. همچنین دانشگاه صنعتی مالک اشتر در حال ساخت سامانه جدیدی برای زیرسطحی و سیستم مستقل از هوا است که تا یکی دو سال آینده آماده می‌شود.

مظفرنیا تاکید کرد: با این سامانه می‌شود بدون نیاز به اینکه زیردریایی به سطح آب بیاید و هواگیری کند مدتهای مدیدی زیر آب بماند. امکان حضور متداوم یکی دو هفته‌ای در زیر آب برای یک زیرسطحی می‌تواند یک شگفتی برای طراحی عملیاتی فرماندهان به ارمغان بیاورد.

رئیس دانشگاه صنعتی مالک اشتر بر لزوم ساخت ورقه‌های بدنه ناوشکن ها تاکید کرد.

مظفرنیا همچنین اعلام کرد تفاهم نامه‌ای در حوزه پژوهش، آموزش و سایر همکاری‌ها با دانشگاه امام خمینی داریم و در صورت موافقت دریادار سیاری آماده‌ایم رشته سنار و رادار دریایی در سطح کارشناسی ارشد ایجاد کنیم تا این دانشگاه بتواند در این دو رشته دانشجو بگیرد.

با این اعلام نظر مظفرنیا سیادار سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش با این اقدام موافقت کرد.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا